Havuçlu Kek

4 Şubat 2013 Pazartesi

Share
www.tips-fb.com
Havuçlu Kek

Malzemeler;

  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı rendelenmiş havuç
  • 1 su bardağı ceviz, irice dövülmüş 
  • 2 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 paket kabartma tozu
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • Pudra şekeri

Bir kaba yumurtaları kırın. şekeri ekleyip (şeker tamamen eriyene kadar) mikserin en yüksek hız ayarıyla karıştırın.Rendelenmiş havucu ve dövülmüş cevizi ekleyip karıştırmaya devam edin.Unu ve tarçını ekleyip tamamen karıştırın.Kabartma tozunu ekleyip, en düşük hız ayarında 2-3 kez karıştırın. Fırını  180C'ye getirin. Kek kalıbının tüm iç yüzeyini fırça yardımıyla sıvıyağ ile yağlayın. Harcı kalıbın içine boşaltın. Kalıbı fırına yerleştirip kekin içi tamamen pişene kadar pişirin. Kek pişince kalıbından çıkartmadan biraz soğumasını bekleyin (sıcakken tabanına yapışabiliyor). Soğuduktan sonra üzerine elek ile pudra şekeri serpin. (sıcakken serperseniz pudra şekeri erir.) Afiyet olsun..

2 yorum:

Sevinç dedi ki...

Merhaba,

sizin tariflerinizi çok seviyorum.. Kolay ve lezzetli şeyler yapıyorsunuz. Kek için şeker miktarınız az değil mi?

Oley Kasapçı Yılmaz dedi ki...

Merhaba Sevinç Hn,

Tarfilerimi sevmenize çoook sevindim:) Afiyet şeker olsun hepsi.. Kek için ben genelde tatlılarda şeker oranını genel verilen ölçüden biraz az tutuyorum. Çünkü içinde şekeri artıracak başka şeyler oluyor çoğunlukla. Bunda da havuç var diye öyle tuttum. Yiyen herkes çok beğendi ama siz istersenzi riske etmeyin ve 1,5 su bardağı şeker koyun..Hayatınız hep şeker tadında olsun inşallah:)

Yorum Gönder