Sadrazam Lokumu...

3 Temmuz 2011 Pazar

Share
www.tips-fb.com
Sadrazam lokumu

Malzemeler:

Keki:

4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 su bardağından 2 çay kaşığı fazla un

Krema :
2.5 su bardağı süt
1 paket vanilya
4 yemek kaşığı un
Yarım su bardağı şeker

Üzeri için
2 su bardağı soğuk süt
Hindistan cevizi



Krema malzemeleri iyice koyulaşıncaya  kadar kadar pişir ve bir tarafta soğut..

Şeker ve yumurtayı iyice çırp.Un,kabartma tozu ekle çırp. Fırın tepsisine yağlı kağıt ser.Üzerine incecik şekilde dök. 170 derece de pişir. Fırını açmadan pişmesi gerek. Kek pişer pişmez fırından çıkar. Tepsiyi ortadan ikiye ayır.Rulo şeklinde sar. Kek soğuduktan sonra kremayı dök, tekrar rulo yap. Yaklaşık 2 cm olacak şekilde kes. Soğuk süte batır(bir yemek tabağına soğuk sütü dök iki tarafını da batır) Hindistan cevizine bula. Ben çilek ile servis yaptım. Afiyet olsun..



Bu muhteşem pastayı Sevgili Arkadaşım Gülbeyaz Tatar'ın evinde yedim ilk kez. Tarifi de ondan aldım. Ona çooook teşekkür ediyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder