Portakallı Temizlik Canavarı..

2 Mart 2015 Pazartesi

Share
www.tips-fb.com
Portakallı Temizlik Canavarı..




Ben Portakal kabuklarını hiççç atmam. Rendeler buzluğa koyarım. Birazını kuruturum çayını yaparım. Mandalinanın da kabuklarını kurutur çay yaparım. Geçen Ekim ayında üzüm sirkesi yaparken bir yerde okuduğumu hatırladım ki portakalında sirkesi yapılıyor. Vakti gelsin yaparım diye beklemiştim sonra aklıma geldi ya tamam kendim sirkesini yapayım ama bulaşık makinasında parlatıcı, Elif Naz'ın Çamaşırlarında yumuşatıcı ve yer silerken karbonatla birlikte yüzey temizleyici  olarak hazır elma sirkesini kullanıyordum. Bu hazır sirkenin içine de koysam bu portakal, mandalinayı ve koku verse diye..  ve portakal mandalina çıkınca ilk iş bunu yaptım. Sonuç çok başarılı. Yapılması gereken  cam bir kavanoza yediğimiz portakal,limon veya mandalinanın kabuklarını (ayrı ayrı koyalım. kabuklar karışınca koku çok iyi olmuyor.)dolduralım. Üzerine ucuz bir elma sirkesi (kaliteli olmasına gerek yok) tamamını kaplayacak kadar koyalım ve güneş almayan bir yerde en az ağzını açmadan 15 gün tutalım. Sonra beklettiğimiz portakal kabuklarını süzelim ve ne miktar sirke koyduysak o kadar su koyalım. Oldu mu size harika bir yardımcı.  Sonrasında bulaşık makinasında parlatıcı, çamaşır makinasında yumuşatıcı ve leke çıkarıcı, yer ve yüzey temizliğinde deterjan olarak kullanalım. Bulaşıklar, çamaşırla,yerler portakal koksun :) Hem ucuz, hem sağlıklı hem doğal hem kabukları atmayarak israfı önlüyor. Daha ne olsun..

0 yorum:

Yorum Gönder