Yoğurt Tatlısı

5 Eylül 2013 Perşembe

Share
www.tips-fb.com
Yoğurt Tatlısı..

Malzemeler;

1 bardak yoğurt,
1,5 bardak şeker,
2 bardak un,
3 yumurta,
1 limon kabuğu rendesi,
1,5 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu.

Şerbeti için;
3,5 bardak şeker,
3 bardak su,
Limon



Önce şerbeti yapıyor soğumaya bırakıyoruz. Su ile şekeri karıştırıp kaynatın. Bir-iki damla limon sıkıp soğutalım. 

Önce bir kapta yoğurdu çırpalım. Sonra büyük derin bir kapta yumurtaları şeker ile birlikte iyice çırpalım, yoğurdu ilave edip çırpalım. sonra limon rendesini, unu, vanilya ve kabartma tozunu ilave edip iyice karıştırıyoruz.  Pişireceğimiz kabı yağlayıp karışımı dökelim. Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında yarım saate yakın pişiriyoruz. Fırından çıkardıktan sonra bir çay bardağı suyu ıslama suyu olarak tatlının üzerine elimizde serpiyoruz. 5-10 dk sonra soğuttuğumuz şerbeti kepçe ile döküyoruz. Servis ederken ister hindistan cevizi ister fındık, ceviz içi tercih size kalmış. Ben hindistan cevizini tercih ediyorum. Harika oluyor. Afiyet olsun. 

Canım annem bu tatlıyı sen bana sevdirdin. Senin kadar  güzel yapamıyorum asla da yapamam. Seni seviyorum annecim.

0 yorum:

Yorum Gönder