KURTARICI OLEY PASTASI...

13 Ocak 2011 Perşembe

Share
www.tips-fb.com
Kurtarıcı Oley Pastası

Bu tatlı tamamen benim uydurmamdır.. İsmi neden kurtarıcı çünkü yapıp buzluğa atıyorsunuz ve her misafir geldiğinde itina ile çıkarıp servis yapıyorsunuz.

Malzemeler,

1 paket krem şanti,
250 ml süt
1 paket bebe bisküvisi,
1 paket eti yulaflı,
ceviz içi,fındık,badem (ben bir kaç tane kayısı çekirdeğide katıyorum tadı çok farklı oluyor),
portakal kabuğu rendesi,
birkaç çikolata parçası
1 paket çikolata sos,
süt

***Malzemeleri ben tamamen kendi göz kararıma göre koyuyorum. Ondan belirli bir ölçü yok.

Krem şantiyi üzerindeki tarife göre yapıyorsunuz. Yumuşak-sıvı olmamalı. Katı olmalı bu nedenle süt max 250 ml olmalı. Sonra bisküvileri kırıp krem şantinin içine atıyoruz. Pastamızın kıvamını koyacağımız bisküvi oluşturacağı ve krem şanti ile karıştığında katı bir kıvam olması için bol bisküvi koyun.Ceviz içi, çikolata, portakal rendesi hepsini rondodan geçirin ve onuda karışıma katın. İyice karıştırın. İsteğinize bağlı olarak seçtiğiniz herhangi bir kek kalıbına stretch film ile kaplayın. Hazırladığınız karışımı kalıba dökün ve buzluğa koyun. En az 7-8 saat kaldıktan sonra(ben genelde en az 10 saat bekletiyorum.) çıkarıp dilimleyerek servis yapın. Ben çoğunlukla üzerine çikolata sos yapıp döküyorum ama birkez ahududu-çilek sos yapıp döktüm onunla da harika oluyor. Sonra kalanı tekrar buzluğa koyup, ani bir misafir geldiğinde çıkarıp rahatlıkla servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun..

7 yorum:

Nigar dedi ki...

Dün akşam tarifi görünce hemen yapmalıyım dedim. Bugün kesin yapacağım. Eminim çok lezzetli olacak.

Ayşe dedi ki...

İçine böğürtlen, çilek,ahududu gibi yaz meyveleri katıp üzerine de ahududulu sostan dökünce yazın muhteşem olur.

Oley Kasapçı Yılmaz dedi ki...

Ne güzel hemn iki tane yorum gelmiş:) Ayşe Hn bende yaz geldiğinde bu şekilde deneyeceğim eminim çok güzel olacak...

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Oleyciğim. Umarım en yakın zamanda elinden tatma fırsatı elime geçer.
-Serdar-

Aysun dedi ki...

Hafta sonu yaptım. Eşim bayıldı. Oğlum bayıldı. Ben yarısını yer yarısını buzluğa atarım diyordum ama hepsi bitti. Ben bebe bisküvisi ve eti form limonlusunu karıştırdım. Portakal rendesi katmadım limon rendesi kattım. Çok güzel oldu. böylede deneyebilirsiniz.

Oley Kasapçı Yılmaz dedi ki...

Bu tarife gösterdiğiniz ilgi ve yorumlarınız için çok teşekkürler. Çok mutlu oldum.Kimi görsem en kısa zamanda pastamı yapcağını söylüyor. Çok mutluyum çooook.

Oley Kasapçı Yılmaz dedi ki...

Tekrar merhaba,

Geçen hafta Antalya'da bir kumaş firmasını ziyarete gitmiştim ve firmanın Genel Müdürü Oley Hn size bir sürprizimiz var dediğinde ne olduğunu tahmin edememiştim ve çay ile birlikte işte sürprizimiz dediklerinde tabakta pastamı görünce gözlerime inanamadım ve inanılmaz mutlu oldum. Taaa Antalya'da birileri benim blogumu ve tarifimi okumuş ve denemiş bana sürpriz yapmıştı:) Nasıl muhteşem bir duygu inanın anlatamam. Bütün gün durup durup bunu söyledim.. Çok mutluyum çoook:) Hu huuu....Teşekkürler Güven Bey, Müjde Hn, teşekkürler Alara Tekstil..

Yorum Gönder