HUMUS

6 Mart 2017 Pazartesi

Share
www.tips-fb.com
HUMUS

Malzemeler :

Yarım kilo haşlanmış, kabukları alınmış nohut,
1 çay bardağı tahin,
1 limonun suyu,
3 diş sarımsak,
Tuz
Yarım çay bardağı su
Üzeri için;
2 yemek kaşığı tereyağı,
pul biber
kimyon
çam fıstığı(isteğe bağlı)




Ben Hatay mutfağını çok severim, aslında o yörenin hepsinin mutfağını çok severim. Adana, Antep...
Mümkün olduğu kadar da yapmaya çalışırım. Sadece çalışırım. Hep ev dışında yemeğe alışkın olduğumuz humusu evde denemeye karar verdim ve kısa zamanda hafta sonlarının speciali oldu bile.
Buyrun benim humus tarifime...

Haşlanmış ve kabukları soyulmuş nohutları (Ben kendim haşlıyorum ama hazırı alırsanız kabukları ayıklamakla uğraşmazsınız), sarımsak, tahin, su ve limon suyusu blendarı koyun ve taneler tamamen ezilene kadar pürüzsüz bir püre görüntüsü yani olana kadar çekin. Tadına bakın eğer nohut tadı kuvvetli ise bir miktar tahin ve inceltmesi için su ve limon ekleyebilirsiniz. Sonrasında servis yapacağınız kaba tercihen yuvarlak kaba alın*** Eritmiş olduğunuz pul biberli tereyağını ortasına dökün. İster üzerine maydanoz doğrayın, ister benim gibi yağsız olarak çam fıstıklarını kavurup dökün. Kenarlarına da yine isteğe bağlı olarak pul biber ve kimyon ile süsleyin. Afiyet olsun.


***Niye yuvarlak : humusu kabın ortasına dökün sonra kaşığın tersi ile kabı sürekli çevirerek fotodaki gibi kenarları daha hacimli görüntü elde edersiniz. Böylece ortasına yağ döktüğünüzde ortada kalır. Hem görünüm açısından hoş, hem yeme açısından daha kolay olur.

Bana tarifi veren Has Adanalı çok sevgili arkadaşım Gülcan Karakuş'a çok teşekkürler.

0 yorum:

Yorum Gönder